آخرین تحولات لبنان

آیت الله صافی گلپایگانی شخصیت بزرگ مهدوی و ولایی و محدث بزرگ حوزه علمیه قم است. پدر ایشان مرحوم آیت الله محمدجواد صافی از مجتهدین بزرگ و صاحب تالیفات گسترده در زمینه مهدویت است. ایشان اشعاری درباره امام زمان (عج) به زبان عربی دارند.

کرسی منتخب الاثر شناسی در حوزه ایجاد شود

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی در همایش بین المللی مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی که صبح امروز در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله صافی گلپایگانی شخصیت بزرگ مهدوی و ولایی و محدث بزرگ حوزه علمیه قم است. پدر ایشان مرحوم آیت الله محمدجواد صافی از مجتهدین بزرگ و صاحب تالیفات گسترده در زمینه مهدویت است. ایشان اشعاری درباره امام زمان (عج) به زبان عربی دارند.

وی افزود: همه آیت الله صافی را به عنوان فقیه، محدث و کلامی می شناسند اما ارادت به امام زمان (عج) ایشان را به عنوان مرجع مهدوی معرفی می کند. ایشان از همان دوران جوانی و نوجوانی به شبهات و سئوالات مهدوی پاسخ می دادند.

وی گفت: تمام هم و غمّ آیت الله صافی گلپایگانی معرفی بیشتر امام زمان (عج) به مردم و انس بیشتر با حضرت ولیعصر بود. ایشان تا آخر عمر خویش در دیدارها و سخنرانی ها، به مسئولان گوشزد می کردند که مردم عیال امام زمان (عج) هستند و باید به مردم خدمت کرد همچنین مردم را به ارتباط گرفتن با امام زمان (عج) تشویق می کردند.

وی یادآور شد: کتاب منتخب الاثر حدود 70 سال پیش در زمانی که خبری از رایانه و اینترنت نبود، به درخواست آیت الله العظمی بروجردی برای مقابله با تبلیغات جریانات انحرافی نوشته شد که در ایران و جهان اسلام بویژه الازهر مصر مقبول واقع شد.

وی عمده تالیفات آیت الله صافی گلپایگانی را در دفاع از اهل بیت(ع) دانست و گفت: بیش از 20 جلد از تالیفات ایشان در زمینه مهدویت است که اولین کتاب فارسی ایشان، کتاب «نوید امن و امان» است.

وی گفت: حوزه هنوز کار خود را در حوزه مهدویت انجام نداده است. نباید به وضع موجود قانع باشیم. امروز وظیفه حوزه بالاتر از این است و از متولیان حوزه انتظار می رود که بیش از این درباره مهدویت کار کنند. معنویت و رسالت حوزه در ابلاغ فرهنگ مهدویت و نشر مهدویت است. ما باید بیش از این با امام زمان (عج) مانوس باشیم.

وی افزود: امروز وظیفه داریم نه تنها از کتاب منتخب الاثر مطلبی گفته و حرف بزنیم. کرسی منتخب الاثرشناسی در حوزه باید ایجاد شود. درسنامه منتخب الاثر برای حوزه ضروری است. این درسنامه آماده شده تا تحویل مدیریت حوزه گردد و طلاب بیش از این با امام زمان (عج) ارتباط بگیرند.

منبع: شفقنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.